Fredagen den 3:e februari 2012

Hej gott folk!
Idag är jag också hemma och är sjuk, jag går ju som sagt restaurang och livsmedel och nu är vi i kallköket. Jag tycker det är äckligt när man ska vara i kök och hålla på med mat det är det värsta jag vet när folk är helt snoriga och lagar mat. Har dom inget vett i skallen eller? Jag är jättenoga med hygienen tvättar händerna jätteofta därför passar jag så bra i köket! För det ÄR viktigt det är det, jag skulle inte vilja ha hårstrån eller att någon med smutsiga händer lagar maten jag ska äta, usch. Tyvärr finns det väldigt många som inte är som jag, dom skiter i att tvätta händerna osv, kan hålla på med mobiltelefoner osv vilket jag tycker är väldigt, väldigt äckligt.
Jag ska ha valt inriktning om ca en vecka. Vilket känns ganska lätt för mig då jag vet att jag vill välja kök och servering. Men är väldigt osäker på vad jag ska välja sen om jag ska välja kök eller servering. Vi har under det här första året fått testa på det mesta som att vara i bageri, café, serverat, kallkök, chark. Då man varit 5 veckor på varje ställe.
Jag vet fortfarande inte riktigt vad jag vill jobba med i framtiden. Det är svårt att säga vad just jag ska bli, det vet jag inte, det finns så mycket att välja på och det är inte lätt. Finns så mycket som verkar kul. Men jag vill inte jobba som kock, det passar inte mig. Visst jag tycker om att laga mat men att det ska vara så stressigt, nej. Det är inte riktigt min grej. Jag gillar att jobba med människor, det tycker jag är jättekul. Och det är något jag absolut vill göra i framtiden, ha ett jobb där jag får arbeta med människor, det vet jag.
Nog om det. Jag ska väl snart gå in och duscha antar jag, ska iväg till Gränby Centrum med mamma när hon kommer hem från jobbet. Jag ska köpa ett par leggings, strumpbyxor, kanske ett par hörlurar (om jag hittar några dvs.) Ska även titta på present till min kusin som fyller 18 år, det står still i hjärnan just nu, har verkligen ingen aning vad jag ska kolla på. Jag som brukar va så påhittig! Men det kommer bli bra till slut det vet jag, jag lyckas alltid hitta presenter, julklappar till folk!
/ Tjejen som inte ger bort presentkort eller pengar

En väldigt annorlunda bild på mig, vet inte om jag ska tycka om den eller inte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mitt fina namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0