Du gör min dag

Idag stannade jag hemma från skolan för att.. eh.. jag inte orkade gå, det är faktiskt okej, ibland. Jag hade engelska, svenska, matte ja kärnämnena och den dagen skippade jag tänkte "ähhh har ju en likadan dag imorgon med samma ämnen". Jag tycker det är otroligt tråkigt med det teoretiska och har blivit väldigt, väldigt lat inte alls bra men aa så är det. Men som sagt imorgon pallar jag mig till skolan, har även en novellanalys imorgon. Vi som aldrig har hållt på med sådant i högstadiet önska mig lycka till, för det kan verkligen behövas. Det är svårt när man inte kan jag hatar att inte kunna!

Just nu halvsitter jag med laptopen i sängen och väntar på att få höra vilka som går vidare i idol kl 21.55, lång väntan, men inte lika lång som att vänta på att få öppna julklappar, eller den väntan på att få sommarlov eller att sluta skolan. Så dom 45 minuterna klarar jag att vänta.
Tänkte säga att jag längtar efter vintern också. Alltså jag måste säga att jag hatar hösten även om det är ett starkt ord. Men hösten känns så onödig man går bara och väntar på vintern och på att första snön ska komma. Det gör iallafall jag, och första advent åh... Och den dagen då jag får julpynta mitt rum det är nästan guldvärt i mina ögon. Då trivs jag jättejättemycket och städa kunde inte vart roligare och allt blir rött och fint. Jag älskar den stämningen med tända värmeljus, tomtar det är kärlek för mig, tomtar och jul det är ett ord som gör mig glad får mig att tänka på roliga, mysiga vintrar och alla jular(stavning?). Jag ska tänka på min mormor på julafton och ett foto ska stå med henne på julbordet när vi äter. Hon är med mig även fast hon inte är så levande som jag vill att hon ska vara. Det skulle vara jättefint att åka och tända ljus vid graven och sätta dit ett bröstcancerband eller liknande på hennes grav på lördag då det är bröstcancerdagen. Det ska jag definitivt snacka med mamma om, nu genast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mitt fina namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0