Skolmat är förjävlig

Jag blev riktigt irriterad när jag såg en grupp på facebook. Den gick ut på att man skulle inte äta under en dag i skolan. Inte för att man är kräsen och inte gillar maten, det är inte därför jag är irriterad. Men vad fan gör det att man skapar en grupp på facebook och bah "aa det här läser ju mattanterna i min skola och börjar säkert laga god mat efter dom sett det här" Väldigt troligt! Tycker inte ni också det? Jag kastar maten väldigt ofta måste jag säga. Iallafall skolmaten. Jag förstår inte varför man ens öppnar sin käft och säger "Tänk på stackars barn som svälter". När man ändå inte gör något åt det. Och varför skulle jag jämnföra mig med något barn i afrika?

Idag kastade jag mina potatisbullar för att dom var torra som fan och inte smakade som dom skulle!!! Det kändes som dom hade glömt dom framme på diskbänken i 10 dagar! Hallå liksom?

Dom förtjänar inte att laga mat till stackars hungriga skolbarn. Deras mat går ju inte ens att äta.

Om man inte gör något åt saken har man inte rätt till att klaga! Det är min åsikt.

Vi har ett matråd i skolan, men vad fan gör det? Mattanterna gör fortfarande lika äcklig mat! Sen när man säger som det är blir dom sura. Men misslyckas man med att göra potatis är man dum i huvudet.

Bild lånad från google


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mitt fina namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0