Snickerskakor och spinning!

Heeeej!
Idag är en ganska bra dag, jag har bakat, jag har ätit hyfsat ordentligt med mat, och det bästa: JAG SKA TRÄNA! Spinning står på schemat, ska nog även köra lite mage och armar i gymet innan/efter faktiskt!
Kakorna jag bakade blev väldigt goda och man känner hur det salta bryter mot det söta. Det gillar jag, men man kan nog försöka hitta ett osaltat jordnötssmör också om man vill (?)
Häääär är receptet för er som vill testa att baka dom, det går väldigt fort. Vilket är skönt då jag typ inte har något tålamod.
Snickerskakor

350 g jordnötssmör
2 dl socker
2 dl sirap
9 dl cornflakes
200 g choklad

Gör så här
Smält ihop jordnötssmör, socker och sirap i en kastrull. Häll över i en bunke och tillsätt cornflakes. Kavla sedan ut smeten på en plåt med bakplåtspapper. Smält chockladen och bred ut. Låt det sedan stå en stund i kylskåpet. Skär i kvadratiska eller rektangulära rutor i önskad storlek.

Snäll som jag är så låter jag mamma ta med till sitt jobb och bjuda på, kanske även går över lite till grannarna eftersom jag inte ska hålla på och äta en massa! Men kul är det att baka ibland!

Kommentarer
Postat av: SOFIA

Tack fina du vad glad jag blir! Hoppas du får en underbar dag! Hoppas du vill stanna kvar och följa bloggen! KRAM

2012-04-10 @ 10:56:59
URL: http://bysofia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mitt fina namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0