Det är inte lätt när det är svårt

Idag har jag vart hemma, varför? Jag orkade helt enkelt inte bara gå till skolan. Tänker inte sitta och hitta på dåliga förklaringar till varför jag stannade hemma, sanningen är helt enkelt att jag inte pallade. Hade Svenska, Engelska, Matte och det är svårt som fan för mig. Då jag gått i en liten klass i stort sätt hela högstadiet och även till och från i låg och mellanstadiet. Är van att få jättemycket hjälp och ha klart för mig vad jag ska göra. Och ha någon som säger åt en exakt vad man ska göra. Jag kan inte dra egna slutsatser och är inte lika duktig/smart som vissa i min klass. Det är jobbigt, det är det. Att sitta av lektionerna och att inte få ett skit gjort. Jag har tappat lusten att gå på mina teoretiska lektioner som är svenska, engelska, matte för att jag inte får tillräckligt med hjälp. Allt är bara jättesvårt och tråkigt. Allt är så annorlunda, att ta eget ansvar exakt hela tiden. Att passa tider och så, inga problem. Det har jag alltid gjort då jag är rätt punktlig. Jag hatar att känna att jag inte kan. Det handlar inte om enstaka grejer. Det är det mesta. Även att jag har världens koncentrationssvårigheter som gör att jag inte kan sitta still på en lektion som är nästan 2 timmar lång, det funkar helt enkelt inte. Det är jobbigt, jättejobbigt. Att tappa koncentrationen efter inte alls länge. Att lärarna är så omedvetna och inte vet ett skit om en, det är jobbigt. Jag har haft en mentor som vetat i stort sätt allt om mig och dom som gått i min klass i nian. Som brytt sig mer än någon annan lärare gjort, vetat om våra starka och svaga sidor.

Tack för mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mitt fina namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0