Du är både allt och inget

Jag saknar min blogg, jag saknar att få skriva. Jag saknar att göra det jag gillar allra mest, att få skriva, blogga. Jag vill börja om på nytt alltså, fixa en ny design och allt, kanske en ny blogg till och med. Men designen är viktigast, den känns tråkig och inaktuell. Det är inte alls kul. Och anledningen till att jag inte gör en ny är för att jag inte kan, eller ja. Det kommer se ut som en nybörjare som gjort den. Valt ut några bilder med en färg bakom. Vill inte ha det så. Bryr mig för mycket helt enkelt. Hade värsta ideérna om att starta en ny blogg, roligaste grejena. Men aa, vi får se hur det blir. Ska verkligen försöka fixa en design, eventuellt byta blogg. Vi får se.

Jag vet inte hur länge jag vart borta. Känns som jättelänge, vilket det nog inte är.

På lördag är det exakt 1 år sen min mormor gick bort. Så vi ska åka till Öregrund och tända ljus vid graven. Och pryda den med fina stenar. Pryda dig mormor, min fina mormor. För er som inte vet, gick min mormor bort i cancer 26:e mars 2010. Står mer om det i arkivet någonstans i mars, eller april. Det är bara att leta fram om du vill läsa.

Just nu borde jag egentligen plugga. Men det känns så svårt och jobbigt. Då skiter jag i det, pallar inte trycket liksom. Då skiter jag i det. Samma sak när det blir för mycket, då backar jag, tar avstånd liksom. Både från människor och saker.

Jag ska börja blogga igen, det ska jag. Med eller utan ny design det får ni se inom en snar tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mitt fina namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0